آبخوری پارکی در چه مکانی باید نصب شود؟
نوشته شده توسط : malihe

مکان یابی صحیح آبخوری

هدف از طراحی و ساخت انواع آبخوری، رفع نیاز شهروندان و بهبود خدمات شهری است. لذا نصب این تجهیزات باید در مناسب ترین اماکن نصب شوند. قبل از خرید آبخوری پارکی  نکات مهمی از قبیل تعداد آبخوری در هر مکان، نوع آبخوری، اصول نصب آبخوری و فاصله آن از سایر اجزای مبلمان شهری در نصب آن بسیار اهمیت دارد. برای نصب آبخوری باید حداقل یک فاصله استاندارد با اجزایی نظیر سطل زباله رعایت شود. در مقابل برای رفاه بیشتر شهروندان بهتر است، آبخوری در نزدیکی نیمکت پارکی شهری قرار بگیرد. این فاصله نباید آنچنان نزدیک باشد که سبب ایجاد مزاحمت برای افرادی که بر روی نیمکت در حال استراحتند شود. در شعاع 2.5 متری هر آبخوری بایدیک محیط استراحت و یایک نیمکت برای رفع خستگی وجود داشته باشد. تراکم در نصب تجهیزات مبلمان شهری سبب ایجاد آلودگی بصری در منطقه می شود. کمترین فاصله آبخوری با سایر تجهیزات مبلمان شهرییک متر است.

نقطه ای که برای نصب آبخوری انتخاب می شود نباید منجر به ایجاد خلل در تردد افراد باشد. به همین دلیل منطقه مورد نظر باید عرض مناسبی داشته باشد. مسیر دسترسی به آبخوری باید برای حرکت ویلچر هموار باشد. مسیرهای تردد دوچرخه و مسیرهایی که برای پیاده روی مشخص شده اند، بیش از سایر مناطق نیاز به آبخوری دارند. مناطقی که برای نصب آبخوری انتخاب می شوند، باید با تابلو ها و علائم راهنما مشخص شوند. محیط نصب آبخوری باید از تمام جهات پارک به راحتی در دسترس باشد. از این رو بهتر است مناطق انتخاب شده برای نصب آبخوری در نقاط مرکزی پارک باشد. مناطق وسیع تر نیاز به تعداد بیشتری آبخوری دارند. به ویژه در پارک های جنگلی و تفرجگاه های خارج شهری باید به تعداد مناسب و با فواصل معین آبخوری نصب شود. از دیگر اماکن شهری که نیاز به نصب آبخوری دارند، نزدیکی مراکز خرید، ایستگاه های اتوبوس و مترو، میادین و محورهای پرتردد شهری است.

نکات مهم در طراحی آبخوری شهری

تجهیزات مبلمان شهری باید به نوعی طراحی شوند که جذابیت آن ها در شهروندان ایجاد انگیزه و سرزندگی کند. از طرفی مهمترین هدف در طراحی مبلمان شهری، ارتقای کیفیت خدمات عمومی در سطح شهر است. نکاتی که برای طراحی آبخوری شهری نیز باید آنها را مد نظر قرار داد. به عنوان یک اصل کلی در طراحی آبخوری شهری باید توجه داشته باشید که این اجزا در کنار سایر مبلمان شهری باید از یکپارچگی برخوردار باشند. هماهنگی به معنای عدم وجود تضادها نیست. بلکه وجود تضادهای متعارف در طراحی، می تواند تاثیرات قابل توجهی در زیبایی فضا داشته باشد. در این موارد، ریز بینی و ظرافت می تواند منجر به طراحی های منحصربفردی در محیط شهری شود.

کلام آخر

ایمن ترافیک کالا به عنوان تولید کننده انواع آبخوری پارکی، این آمادگی را دارد که در صورت نیاز آبخوری را در مکان مورد نظر شما نصب نماید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا





:: برچسب‌ها: آبخوری پارک , آبخوری سنگی پارک , قیمت آبخوری پارک , خرید آبخوری پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: